Wat ik eet voor, tijdens en na een duurtraining: Eetdagboek #2

Wat ik eet voor-na en tijdens een duurtraining? Het is zondag en dat betekent voor mij meestal een LSD training: long slow distance. De naam zegt het zelf: deze trainingen zijn lang(er). Als ik langer dan 1(,5)u ga lopen, of langer dan 1,5u ga fietsen dan ga ik ook tijdens mijn trainingen eten en drinken.

Zondag 13/10/2019

Ochtend:

  • 7u15: ontbijt!
  • 9u: 35min. zwemmen (techniek oefeningen)
Aardbei, banaan smoothie met zelfgemaakte granola.

Een smoothie met granola. Ideale basis (combinatie van koolhydraten, suikers, beetje eiwit) om mijn looptraining die ik gepland heb mee te voeden. Ik koos in de smoothie dit keer voor 200 gram aardbei, 1/2 banaan en 1/4 watermeloen. Oh ja en koffie, veeeel koffie. Receptje voor mijn granola kan je hier vinden.

Ideaal voor- of tijdens een workout, ready for the next one met deze reep. (mega lekker btw)

Tijdens mijn duurloop at of dronk ik vandaag niets. Ik liep 20km, op een rustig tempo en dan vind ik het niet nodig om echt gelletjes te nemen tijdens mijn training. De reden daarvoor is omdat ik voor mijn training deze energiereep nog at én ik wist dat ik meteen na mijn training kon eten (en dus terug mijn spieren snel kon voeden). De één heeft meer vocht of eten nodig tijdens een training dan een ander… Ik train zelf vaak nuchter en dat helpt ook wel om je vetten te kunnen aanspreken tijdens een training. Maar als ik lang ga lopen of fietsen neem ik zéker voldoende eten mee- én daar zijn mijn spieren me dankbaar om (heel belangrijk ook voor goed herstel!).

Middag:

  • 13u10: lunchtime!

Zondag is vaak visdag bij mij en dat was vandaag niet anders. Na mijn duurloop, met grote honger, ben ik klaar om aan te vallen. Op de foto zie je 1 portie, maar ik at wel nog extra groentjes en couscous 😉.

Kabeljauw met parelcouscous, witloof, champignons en avocado.

Lekker veel groenten in combinatie met eiwit, vet & koolhydraten: de heilige drievuldigheid. De champignons en witloof stoofde ik in olijfolie, de vis heb ik in kokosolie gebakken (goeie scheut!).

Namiddag:

  • 14u30: Een uurtje fietsen (heen- en terug) naar mijn ouders voor een bike-wash (moet ook gebeuren 🤷‍♀)
  • 16u45: Ice-cream time!
Een (ja de volledige 😅) pot vanille ijs met praliné en pecan + een appel.

Avond:

  • 18u50: Avondeten
Pompoensoep, avocado, rijstwafels, omelet, cottage cheese, hummus.

Eieren & bananen: ze zijn praktisch bij elke sporter dagelijkse kost en dat is bij mij niet anders. Ik kies voor een omelet met 1 ei en 4 eiwitten (zonder eigeel dus) te bakken, met 1/2 avocado, rijstwafels en verse pompoensoep. De pompoensoep heb ik zelfgemaakt met ajuin en pompoen, alsook 1 zoete aardappel (zorgt voor een fijne textuur). Ik had nog een restje hummus staan dat er ook moest aan geloven + 1/2 potje cottage cheese.. heerlijk als combo bij avocado!

Wie nieuwsgierig is naar wat ik tijdens een training eet (wat vandaag niet het geval was)- dat artikel komt er sowieso ook nog aan… 🤗

Bij vragen- SHOOT!

At all times, denk eraan dat iedereen zijn lichaam anders is en andere hoeveelheden eiwitten, vetten en koolhydraten vraagt. Kopieer dus zeker niet zomaar een voedingsschema van een ander.

  • Helle op instagram

318

You don’t get what you wish for, you get what you work for! ✨YES- het is weekend, dus dat betekent.. duurtrainingen 😄! Morgen een duurloop en zondag op de fiets voor mij! Heb jij leuke (sport)plannen?🙋🏼‍♀️ . . #hardlopen #marathontraining #stravarun #goldenhour #runner #ikloophard

229

Meer lopen, meer eten.. 🤷🏼‍♀️ Maar you know me, ik hou het gezond! Zoals deze havermoutcrumble van appel en speculaaskruiden. Oh YUM! Receptje staat op de blog 🙆🏼‍♀️👩🏼‍🍳 . . #crumble #gezonderecepten #apple #applecrumble #gezond #fitfood #hardlopen

416

BREEK DE WEEK 🙆🏼‍♀️ Met een recovery loopje bijvoorbeeld? Ik liep deze 6km deze ochtend niet alleen, maar met mijn zus en een vriendin @sienveldbloempje Met 3 tegen de wind 🤷🏼‍♀️! Ging je ook sporten tegen de elementen vandaag? . . #hardlopen #recovery #marathontraining #stravarun #laufen #courir #runner #marathon

377

Wind 1- Helle 0 🤷🏼‍♀️ Want tegen de wind win je nooit... Maar ik ging er gewoon door 🌪🌧! In deze training liep ik 20’ intensief tegenwind en 20’ intensief wind mee 🙌🏻 (altijd leuker met wind mee terug vind ik) . . #roadtorotterdam #hardlopen #stravarun #ikloophard #courir #marathontraining

321

Lacing up for a new training week 🙌🏻! Hoe kies je de juiste loopschoenen? 🙉 Ik deel mijn tips in een nieuwe blog. Ik wissel sowieso graag af en mijn nieuwe van @all4runningstore lopen alvast super lekkerrrr 😁! Vind jij het soms lastig kiezen uit het grote aanbod? Wat is voor jou de beslissende factor? . . #mondaymotivation #runningshoes #ikloophard #runner #marathontraining #asics #roadtorotterdam

395

New distance, new shoes! De kop is eraf, mijn eerste duurloop van de marathontraining is een feit! Meteen mijn nieuwe schoenen van @all4runningstore getest- en goedgekeurd! Training voelen ook al minder moeizaam, dus alleen maar blije gezichten dit weekend 😁🙏🏻 . . #hardlopen #stravarun #marathontraining #roadtorotterdam #swimbikerun

179

Grab life by the (veggie)balls 😄 Omdat het niet altijd moeilijk moet zijn, een simpele veggie lunch- so damn delicious! Receptje komt (snel) op de blog. Who’s hungryyy?😋 . . #veggie #salad #gezond #gezonderecepten #vegan #hummus #lunch #fitfood

306

Hold on tight for the WEEKEND! Morgen een duurloop en zondag een duurtraining op de fiets: alleen maar mooie vooruitzichten dus 😍! Ik zette de toon vandaag alvast: terug voor de eerste keer op de rollen 🚴🏼‍♀️en een pittige krachttraining erna. 🏋🏼‍♀️. Wat zijn jouw weekendplannen? . . #hardlopen #marathontraining #stravarun #running #ikloophard #trackandfield

  • Mijn nieuwste posts

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.