Gezonde wentelteefjes

Wentelteefjes is een echte klassieker en eigenlijk is dit het ideale sport-ontbijt (als je niet overdrijft met de bruine suiker). Ik gebruik liever zuurdesembrood in plaats van klassiek brood, omdat zuurdesembrood echt een treat is voor je darmflora. Doordat zuurdesembrood langer rijst dan klassiek gistbrood, zit er minder fytinezuur in, wat de opname van enkele mineralen (zoals ijzer en calcium) kan benadelen. Minder fytinezuur in zuurdesembrood, zorgt er dus voor dat je net sneller en beter die mineralen kan opnemen. Het is zeker geen must, dus je kan de wentelteefjes gerust met klassiek brood maken, maar ik geef de tip maar even mee.



Ingrediënten:

2 personen, 20min. bereidingstijd

  • 2 eieren
  • 2 eiwitten
  • Scheutje amandelmelk
  • 8 sneden (zuurdesem)brood
  • kokosolie
  • Agavesiroop

Bereidingswijze:

Neem een diep bord en meng de eieren en de 2 eiwitten hier doorheen, met een klein scheutje amandelmelk. Neem een pan en doe hier een klontje kokosolie in, laat warm worden op een zacht vuurtje. Neem nu telkens een sneetje zuurdesembrood, dep het in het eimengsel en bak ze 1 voor 1. Ik vind het handig om ze warm te houden in de oven (heel zachtjes op 150 graden). Je kan er nog wat agavesiroop overheen doen en wat fruit bij eten. Een rijke start van de ochtend, ideaal ook voor een training.

Smakelijk!

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.